طبق گزارش نوآوری های روز امروزه شرکتها و برندهای مختلف و گوناگونی در شبکههای اجتماعی مختلف، ازجمله: اینستاگرام، فعالیت میکنند که هرکدام از آنها راههای مختلف و متنوعی را برای افزایش فروش اینستاگرام خود بکار میبرند. در ایران نیز به همین صورت است و صاحبان کسب و کارهای مختلف با استفاده از ترفندها توانستهاند میزان خدمات و فروش خود را بهصورت چشمگیری افزایش دهند.
اگرچه تا چند سال قبل هیچیک از متخصصان مسائل نتورک و نتورک مارکتینگ از اینستاگرام انتظار تبلیغات و فروش محصولات را داشتند، اما امروزه همانطور که میتوان مشاهده کرد، اینستاگرام با ارتقا برنامه خود و همچنین اضافه کردن قابلیتهای مختلف ازجمله امکان ایجاد فروشگاه و همچنین درج لینک خرید بر روی پستها، بستری مناسب را برای فروش محصولات ایجاد کرده است.
برای افزایش میزان فروش علاوه بر چاشنی خلاقیت لازم است تا، ترفندها و نکاتی را رعایت کنید که به پیشرفت و افزایش فروش شما منجر شود. در این مطلب قصد داریم 9 روش افزایش فروش اینستاگرام را برای شما بیان کنیم، پس با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال که چگونه میتوان فروش در اینستاگرام را افزایش داد را بدانید.
از مهمترین مراحل آغاز طراحی صفحه اینستاگرام برای ارائه خدمات و فروش کالا، ایجاد صفحه مناسب برای یک فروشگاه میباشد. در این صفحه باید تمامی راههای ارتباطی را برای مشتریان خود قرار دهید. با فعال کردن بیزینس business برای صفحه اینستاگرام خود میتوانید از امکانات زیادی برای فروش محصولات خود برخوردار شوید.
در بخش بیزینس قسمتی به نام این سایت وجود دارد که، با بررسی آن میتوانید متوجه شوید که فالوورهای شما به کدام پست و محصولات شما علاقه دارند و به این صورت و بهسادگی شما با سلیقه و علایق کاربران خود آشنا میشوید، که همین امر باعث افزایش فروش محصولات شما در اینستاگرام میشود.
برای اینکه کاربران خود را بتوانید به مسیر درست هدایت کنید، نیازمند ایجاد یک آدرس صحیح هستید. بعد از اینکه صفحه اینستاگرام خود را در حالت business قراردادی، حال نوبت آن رسیده است که اطلاعات اصلی و مهم کسبوکار خود را در قسمت bio درج کنید.
شما باید در این قسمت بهصورت ساده و صادق به کاربران و مخاطبان خود توضیح دهید که، کسبوکار شما چیست و به چه صورت میتوانید به آنها کمک کنید. این مطلب باید بسیار واضح و کامل باشد، بهطوریکه بهمحض وارد شدن کاربر به صفحه شما و مشاهده قسمت بیو متوجه کسبوکار شما شود.
یکی از روشهایی که باعث افزایش فروش در اینستاگرام میشود، ایجاد یک بستر مناسب، برای سهولت خرید محصولات، در صفحه کسبوکار میباشد. شما علاوه بر ایجاد دسترسی به وبسایت و همچنین راههای ارتباطی در صفحه خود، باید توضیحات کاملی را در مورد قیمت و روند خرید محصولات خود در کپشن و همچنین استوری ها منتشر کنید. با انجام دادن این مراحل شما از سردرگمی کاربر جلوگیری میکنید و درنتیجه راههای خرید را برای مخاطبان خود هموار میکنید.
مشخص کردن استراتژِی و تقویم محتوایی یکی از مواردی است که، در کسب و کارهای اینترنتی بسیار اهمیت دارد و اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنا نیست. در تقویم محتوا شما باید زمانی را برای انتشار پست تعیین کنید و در کنار آن دلیل و هدف از منتشر کردن آن را مشخص کنید.
تقویم محتوا شامل دستههای مختلفی از جمله، فروش، مسابقه، اطلاعرسانی، مشارکت با مخاطبان و… که با توجه به کسبوکارتان باید آنها را انتخاب کنید. بعد از انتخاب دسته با توجه به کسب کار خود حال باید یک تقویم محتوایی بسازید و تمام محتواهایی که قصد دارید در طول یک هفته یا چند روز منتشر کنید با ذکر تمام جزییات در آن درج کنید.
ایجاد تقویم محتوایی به شما کمک میکنید تا برای روزهای آینده برنامهریزی کنید، و متناسب با شرایط و اتفاقاتی که ممکن است رخ دهد میتوانید آن را بروز کنید.
استفاده از
در هر کسبوکار اینترنتی ارتباط با کاربران و پاسخ دادن به تمام سوالات آنها یکی از شرایط پیشرفت محسوب میشود. این کار حس اطمینان را در کاربر ایجاد میکند، که شما یک فروشنده واقعی هستید و به خواستهها و نیازهای او اهمیت میدهید.
استفاده کردن از پروموشن یک راه بسیار جذاب برای مخاطبان شما میباشد. این کار باعث میشود تا شما فرصت خرید را برای مخاطبان خود ایجاد کنید و با قرار دادن تخفیفهای گاه و بی گاه و همینطور مناسبتی، افزایش فروش در اینستاگرام را برای خود رقم بزنید.
استفاده از تصاویر باکیفیت و جذاب، تولید محتوا چشمگیر، تنها بخشی از یک صفحه اینستاگرام را تکمیل میکنند. برای اینکه افزایش فروش در اینستاگرام را تجربه کنید باید از تبلیغات هدفمند کمک بگیرید. یکی از برنامههای بسیار مهم که اکثر صفحات اینستاگرام از آن کمک میگیرند، همکاری با یک اینفلوئنسر مرتبط با کسبوکار میباشد.
یکی از روشهای جستوجو برای کالا و محصولات و همچنین خدمات، جستوجو بر اساس هشتگ میباشد. به همین دلیل استفاده از هشتگ ها در پست بسیار اهمیت دارد و میتوانید کاربران مربوط به کسبوکار خود را، هدف قرار دهید. برای اینکه بهترین نتیجه را از هشتگ ها کسب کنید از هشتگ های پرطرفدار مربوط به حوزه کاری خود کمک بگیرید، چون به کمک آن میتوانید درصد دیده شدن پستهای خود را افزایش دهید.